Zobowiązania Trend Micro wobec klientów podczas pandemii koronawirusa (COVID-19)

Kevin Simzer, Dyrektor Operacyjny w Trend Micro Incorporated przesyła list dla klientów i partnerów

Data: 25 marca 2020 r.

Wybuch epidemii wirusa COVID-19 zmienił życie ludzi na całym świecie. Jego skutki szybko odczuły pojedyncze osoby, rodziny, społeczności i przedsiębiorstwa. Dla nas, jako firmy Trend Micro, najważniejsze jest zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa pracownikom i ich rodzinom. Nasze myśli są z tymi, którzy zostali dotknięci wirusem.

Poświęciliśmy dużo czasu na przeanalizowanie opcji, które zapewnią ciągłe bezpieczeństwo cybernetyczne naszym klientom i partnerom oraz bezpieczeństwo fizyczne pracownikom. Zdajemy sobie sprawę, że sytuacja jest bardzo dynamiczna, a codziennie pojawiają się nowe informacje. Będziemy więc regularnie dostosowywać się do zmian, a równocześnie dołożymy wszelkich starań, aby w tym trudnym okresie zapewnić naszym klientom, partnerom i dostawcom usługi najwyższej jakości oraz wsparcie zgodne z ich oczekiwaniami.

Wiemy, że Trend Micro odgrywa bardzo ważną rolę w Państwa firmie, ponieważ zapewnia jej  bezpieczeństwo cybernetyczne. Poczyniliśmy kilka kroków w celu zapewnienia, by kryzys związany z pandemią COVID-19 nie wpłynął na działanie naszych produktów lub usług używanych przez Państwa.

Poniżej wymieniono kilka działań, które nasz zespół już podjął, aby nie tylko zapewnić pracownikom bezpieczeństwo, lecz także prowadzić normalną działalność w tym trudnym okresie:

Bezpieczeństwo pracowników

Priorytetem Trend Micro jest zdrowie i bezpieczeństwo pracowników na całym świecie. W tym celu:

  • Stosujemy się do wytycznych lokalnych władz: Wszystkie nasze biura przestrzegają wytycznych i najlepszych procedur Centrum Kontroli Chorób (Center for Disease Control ― CDC) i innych światowych organizacji ds. zdrowia oraz zaleceń lokalnych władz.
  • Umożliwiamy pracownikom pracę zdalną: Wiele zespołów firmy Trend Micro od ponad dekady pracuje zdalnie z różnych części świata. Ta praktyka umożliwia nam dostarczanie światowej klasy produktów i usług nawet wtedy, gdy nie możemy się spotykać osobiście. Na czas epidemii wirusa COVID-19 przestawiliśmy naszych pracowników w tryb wirtualny/zdalny (jeśli tylko było to możliwe) i utrzymujemy ciągłość operacji lokalnych o znaczeniu krytycznym stosownie do potrzeb. Na razie nie odczuwamy znaczącego wpływu pandemii na funkcjonowanie naszego przedsiębiorstwa. Będziemy nadal monitorować sytuację i w razie potrzeby dostosowywać się do niej tak, abyśmy mogli świadczyć usługi w trybie ciągłym oraz zapewnić naszym klientom i partnerom ochronę cybernetyczną najwyższej światowej klasy.
  • Ograniczyliśmy podróże służbowe: Wstrzymaliśmy wszystkie podróże międzynarodowe. Pozwalamy tylko na niezbędne podróże po kraju, o ile są one jeszcze możliwe (i jeśli pracownik jest na to gotów). Ponieważ codziennie wprowadzane są nowe ograniczenia, będziemy cały czas dokładnie monitorować sytuację i odpowiednio reagować.
  • Ciągła czujność: Interdyscyplinarny zespół Trend Micro dokładnie monitoruje wszystkie aspekty kryzysu. Będzie podejmował ostrożne, ale szybkie i elastyczne działania w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych pracowników. Z naszej strony dołożymy wszelkich starań, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa COVID-19 do minimum, a równocześnie zapewnić ciągłość świadczonych Państwu usług.

Ciągłość usług

Jesteśmy zobowiązani do zapewnienia Państwa firmie ciągłego wsparcia w zakresie cyberbezpieczeństwa, co obejmuje następujące elementy:

  • Infrastruktura produktów: Wszystkie produkty Trend Micro są oparte na wysoce niezawodnej, komercyjnej infrastrukturze chmurowej i są dostarczane za pośrednictwem różnorodnych systemów udostępniania treści w sieci. Dotyczy to również naszej oferty rozwiązań SaaS z certyfikatem ISO 27001.
  • Infrastruktura wsparcia: Nasze największe globalne centra wsparcia przestawiły się już na tryb zdalny/wirtualny i pracują w celu zapewnienia klientom jak najlepszej obsługi.
  • Elastyczność: Podobnie jak inne firmy udostępniające najwyższej klasy rozwiązania SaaS, wszystkie prace związane z monitorowaniem systemów i tworzeniem produktów możemy wykonywać zdalnie.
  • Łańcuch dostaw: Ściśle współpracujemy z naszymi globalnymi dostawcami, partnerami oraz dostawcami treści technicznych w celu zapewnienia, by środki zastosowane przez nich w związku z walką z wirusem nie miały wpływu na dostępność i normalne funkcjonowanie naszych technologii i usług.
  • Odporność: Nasze zespoły ds. badań i rozwoju, wsparcia i technologii działają na całym świecie i są dostępne dla Państwa przez całą dobę. Choć nasze przedsiębiorstwo jest rozproszone geograficznie, stanowimy jeden globalny, dobrze skoordynowany zespół, którego celem jest zapewnienie wsparcia Państwa firmie. Pracujemy w takim systemie od kilkudziesięciu lat. Uważamy, że jedną z mocnych stron Trend Micro jest silny model operacyjny, który sprawdza się w czasie takich kryzysów.

Jesteśmy optymistami. Uważamy, że na skutek tej trudnej sytuacji pojawią się nowe sposoby współpracy oraz przełomowe innowacje, które w przyszłości wzmocnią nas wszystkich.

Jeśli mają Państwo jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z lokalnym przedstawicielem ds. klientów lub autoryzowaną osobą kontaktową z Trend Micro odpowiedzialną za wsparcie. Będziemy nadal monitorować sytuację, odpowiednio reagować oraz informować naszych klientów i partnerów o wszelkich ważnych zmianach.

W imieniu wszystkich pracowników Trend Micro dziękuję za zaufanie i powierzenie nam bezpieczeństwa swojej firmy. Życzymy Państwu oraz Państwa rodzinom, pracownikom i klientom zdrowia i bezpieczeństwa.

Z poważaniem
Kevin Simzer
Dyrektor Operacyjny
Trend Micro Incorporated

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.